Нормативно-правова база 2023-2024
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА
Галерея "ПОРАДИ ПСИХОЛОГА"
Аби на помилитися з вибором професії, зроби наступне:
Крок 1.Подумай, що тебе цікавить у житті, до чого прагнеш, чим подобається займатися, що б хотів робити, якіпрофесії подобаються, якіумови праціприваблюють, що ти хотів би отримувати від своєїмайбутньої професії?
Крок 2.Уважно вивчикласифікацію професійза предметом, метою, знаряддями і умовами праці.
Крок 3.Визнач свійпрофесійний типта відповіднепрофесійне середовище, яке тобі підходить найкраще (скористайсяметодикою класифікації професій), та узгодь його з професіями, які ти визначив для себе в попередньому кроці.
Крок 4.Вивчи своїпрофесійні інтереси і нахили, мотиви вибору професії.
Крок 5.Вивчи детальноописи професій, які ти відібрав. Познайомся зхарактером і умовами праці,якіреальні можливості працевлаштування. Спробуй, по можливості, випробувати себе в цих професіях, хоча би в змодельованих професійних ситуаціях.
Крок 6.Складиперелік вимог, які висувають визначені тобою професії до людини, до її психофізіологічних і фізичних якостей та запиши їх.
Крок 7.Визнач своїзадатки, здібності, темперамент, риси характеру, вольові якості; визнач свійфізичний розвиток і стан здоров’я.
Крок 8.Оціни своювідповідність вимогамкожної з професій, які ти визначив і проаналізував: чи розвинені у тебепрофесійні якості, чи відповідають твої здібності, психологічні особливості, стан здоров’я вимогам професій, які ти хотів би обрати. Визнач, яка професія із всього списку найбільше тобі підходить за всіма пунктами вимог. У разі необхідності розробиплан самовиховання і саморозвитку необхідних якостейта порадься зі спеціалістом-психологом абопрофесійним консультантом.
Крок 9.Визнач, якітруднощі, перешкоди, помилки, протидії тих чи інших людей можуть виникнути при досягненні твоєї професійної мети.
Крок 10.Визнач основніпрактичні кроки до успіху: у якому навчальному закладі ти можешотримати професійну освіту, як розвивати у собі професійно важливі якості, як можна отриматипрактичний досвід роботиза “своєю” спеціальністю (займатись у відповідних гуртках, секціях, МАН тощо), як підвищити своюпрофесійну майстерність та конкурентоспроможністьна ринку праці.
Крок 11.Перед тим, як прийняти остаточне рішення, не забудьпорадитисятакож з батьками, рідними, друзями, вчителями, психологом, профконсультантом, шкільним лікарем та іншими дорослими, які добре знають тебе. Зробившиостаточний вибір, розробиплан самопідготовкидо зустрічі з майбутньою професією, включаючивибір навчального закладу. Не відступай перед труднощами, будь наполегливий удосягненні поставленої мети.
Розумна чи обдарована дитина: у чому відмінність?
Хороший факт полягає в тому, що незважаючи на те, обдарована ваша дитина чи розумна, у вас є член сім'ї, який подає великі надії. І якщо дитина дійсно досягне у своєму розвитку певних висот, ви по праву зможете пишатися нею.
Розумна дитина | Обдарована дитина |
Знає відповіді | Ставить запитання |
Зацікавлена | Дуже цікава |
Приділяє увагу роботі | Залучена інтелектуально й фізично |
Наполегливо трудиться | Може бути неуважною і, як і раніше, отримувати хороші оцінки й тестові бали |
Відповідає на запитання | Піддає сумніву відповіді |
Дружить з дітьми свого віку | Вибирає дорослих або дітей старшого віку |
Легко вчиться | Часто вже знає відповіді |
Задоволена собою (коли дає вірну відповідь) | Дуже самокритична (перфекціоніст) |
Добре запам'ятовує | Добре припускає |
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ПІДЛІТКІВ
- Якщо дитину постійно критикують - вона вчиться ненавидіти.
- Якщо дитину висміюють - вона стає замкнутою.
- Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.
- Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе.
- Якщо дитина зростає в докір - віна буде жити з постійним "комплексом провини".
- Якщо дитина зростає в терпимості - вона вчиться розуміти інших.
- Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.
- Якщо дитина зростає в безпеці - вона вчиться довіряти людям.
- Якщо дитина росте у ворожнечі - вона вчиться бути агресивною.
- Якщо дитина зростає в розумінні і доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у світі і бути щасливою.
Пам’ятайте: щоб бути гарними батьками вам також потрібно бути гарними друзями.
Роль батьків у вихованні обдарованої дитини в сім'ї
Повага до бажання дітей самостійно працювати
Надання дитині свободи вибору
Створення умов для конкретного втілення творчої ідеї
Заохочення обдарованої дитини
Розвиток цікавості, допитливості, кмітливості, інтелекту й формування пізнавальних інтересів.
Мати творчий особистий світогляд.
Взаємозв'язок сім'ї і навчального закладу.
Виховання культури мовлення.
Організація різноманітних ігор, вікторин, розгадування і складання кросвордів, чайнвордів, ребусів.
Надання авторитетної допомоги.
Терпимість до безладдя.
Здібність до самоаналізу.
Знання психологічних особливостей обдарованої дитини. Розуміння їхніх потреб та інтересів.
Володіння почуттям гумору.
Застосування форм і методів народної педагогіки.
Створення затишних і безпечних умов для розвитку.
Засоби мотивації до навчання
«Я МАЮ ПРАВО!»: ЗНАТИ З ДИТИНСТВА
Для всіх і кожного, незалежно від віку, важливими є поняття «право». Саме тому Міністерство юстиції України здійснює велику правопросвітницьку роботу, об’єднану у проект «Я МАЮ ПРАВО!». У ньому – кілька напрямів, усі вони важливі, адже навчають, як захистити свої права. Важливо, що серед іншого, держава не забула і про найменших громадян, яким з дитинства варто знати основу основ про права. Отож, вивчайте і знайте, щоб Україна міцніла правом, а ви виростали достойним поколінням: успішним, сильним, патріотичним.
Більше інформації на сайті http://pravo.minjust.gov.ua/
ЗНАЙ: ТИ НЕ ОДИН! РАЗОМ ПОДОЛАЄМО БУЛІНГ!
У шкільному житті, сповненому новими знаннями і цікавими подіями, виникають ситуації приниження чи знущання з однокласників, молодших школярів. Ця проблема у всьому світі має назву «булінг», її потрібно вирішувати усім дорослим.
За інформацією Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), із булінгом у колі однолітків в Україні стикалися близько 67% дітей. Причому, найбільш вразливими до булінгу є сором'язливі, зі зразковою поведінкою діти, а також діти, які, в силу різних життєвих обставин, «замкнуті в собі», закриті для спілкування.
Міністерство юстиції України розпочало активну інформаційну роботу #СтопБулінг, адже діти мають право на безпечне дитинство.
МІСЬКИЙ КОНКУРС ПАМ'ЯТОК "STOP BYLLING"
Педагогічне кредо: "Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом" (Л.Костенко)
Науково-методична проблема - "Розвиток особистості вихованців у позашкільному закладі"
Мета впровадження досвіду:
- формування і розвиток психологічної готовності гуртківців до участі в конкурсах та змаганнях;
- розвиток навиків спілкування з різними людьми, усвідомлення своїх потреб, бажань, можливостей, особливостей, розвиток емоційної сфери, профілактика дезадаптації та реалізація вихованців у гуртку.
Тренінг "Упевнене поводження"
16 лютого 2017 рокуу конференц-залі Роменської МАН відбулися тренувальні збори учасників ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України
Керівник наукової секції «Психологія» Макаренко Н.М. провела тренінг «Упевнене поводження».
Мета: формувати вміння увсідомлювати важливість прийняття свого "Я" з усіма достоїнствами та недоліками, виховувати в учнів розуміння того, що багато залежить від їх особистої поведінки.
В процесі заняття кожному учаснику була надана можливість виявити свої звичні моделі поведінки, навчитися нейтралізовувати власні сумніви і страхи, справлятися з хвилюванням і тривогою за допомогою різних методів. Окремий блок вправ був присвячений знайомству з собою, розкриттю власних якостей та усвідомленню себе в цьому світі.
На тренінгу слухачі Роменської міської МАН навчилися висловлювати свої почуття, розуміти і приймати себе і свій досвід, вірити в себе і в свої здібності, використовувати свої права та вчитися їх відстоювати, при бажанні говорити «ні», позбавлятися залежності від чужої думки і зайвої самокритики та робити те, що хочемо ми, а не те, чого хочуть інші.
Коментарi