Нормативно-правова база 2023-2024

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА


Галерея "ПОРАДИ ПСИХОЛОГА"


Аби на помилитися з вибором професії, зроби наступне:

Крок 1.Подумай, що тебе цікавить у житті, до чого прагнеш, чим подобається займатися, що б хотів робити, якіпрофесії подобаються, якіумови праціприваблюють, що ти хотів би отримувати від своєїмайбутньої професії?

Крок 2.Уважно вивчикласифікацію професійза предметом, метою, знаряддями і умовами праці.

Крок 3.Визнач свійпрофесійний типта відповіднепрофесійне середовище, яке тобі підходить найкраще (скористайсяметодикою класифікації професій), та узгодь його з професіями, які ти визначив для себе в попередньому кроці.

Крок 4.Вивчи своїпрофесійні інтереси і нахили, мотиви вибору професії.

Крок 5.Вивчи детальноописи професій, які ти відібрав. Познайомся зхарактером і умовами праці,якіреальні можливості працевлаштування. Спробуй, по можливості, випробувати себе в цих професіях, хоча би в змодельованих професійних ситуаціях.

Крок 6.Складиперелік вимог, які висувають визначені тобою професії до людини, до її психофізіологічних і фізичних якостей та запиши їх.

Крок 7.Визнач своїзадатки, здібності, темперамент, риси характеру, вольові якості; визнач свійфізичний розвиток і стан здоров’я.

Крок 8.Оціни своювідповідність вимогамкожної з професій, які ти визначив і проаналізував: чи розвинені у тебепрофесійні якості, чи відповідають твої здібності, психологічні особливості, стан здоров’я вимогам професій, які ти хотів би обрати. Визнач, яка професія із всього списку найбільше тобі підходить за всіма пунктами вимог. У разі необхідності розробиплан самовиховання і саморозвитку необхідних якостейта порадься зі спеціалістом-психологом абопрофесійним консультантом.

Крок 9.Визнач, якітруднощі, перешкоди, помилки, протидії тих чи інших людей можуть виникнути при досягненні твоєї професійної мети.

Крок 10.Визнач основніпрактичні кроки до успіху: у якому навчальному закладі ти можешотримати професійну освіту, як розвивати у собі професійно важливі якості, як можна отриматипрактичний досвід роботиза “своєю” спеціальністю (займатись у відповідних гуртках, секціях, МАН тощо), як підвищити своюпрофесійну майстерність та конкурентоспроможністьна ринку праці.

Крок 11.Перед тим, як прийняти остаточне рішення, не забудьпорадитисятакож з батьками, рідними, друзями, вчителями, психологом, профконсультантом, шкільним лікарем та іншими дорослими, які добре знають тебе. Зробившиостаточний вибір, розробиплан самопідготовкидо зустрічі з майбутньою професією, включаючивибір навчального закладу. Не відступай перед труднощами, будь наполегливий удосягненні поставленої мети.


Розумна чи обдарована дитина: у чому відмінність?

Хороший факт полягає в тому, що незважаючи на те, обдарована ваша дитина чи розумна, у вас є член сім'ї, який подає великі надії. І якщо дитина дійсно досягне у своєму розвитку певних висот, ви по праву зможете пишатися нею.

Розумна дитина Обдарована дитина
Знає відповіді Ставить запитання
Зацікавлена Дуже цікава
Приділяє увагу роботі Залучена інтелектуально й фізично
Наполегливо трудиться Може бути неуважною і, як і раніше, отримувати хороші оцінки й тестові бали
Відповідає на запитання Піддає сумніву відповіді
Дружить з дітьми свого віку Вибирає дорослих або дітей старшого віку
Легко вчиться Часто вже знає відповіді
Задоволена собою (коли дає вірну відповідь) Дуже самокритична (перфекціоніст)
Добре запам'ятовує Добре припускає


ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ПІДЛІТКІВ

- Якщо дитину постійно критикують - вона вчиться ненавидіти.

- Якщо дитину висміюють - вона стає замкнутою.

- Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.

- Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе.

- Якщо дитина зростає в докір - віна буде жити з постійним "комплексом провини".

- Якщо дитина зростає в терпимості - вона вчиться розуміти інших.

- Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.

- Якщо дитина зростає в безпеці - вона вчиться довіряти людям.

- Якщо дитина росте у ворожнечі - вона вчиться бути агресивною.

- Якщо дитина зростає в розумінні і доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у світі і бути щасливою.

Пам’ятайте: щоб бути гарними батьками вам також потрібно бути гарними друзями.


Роль батьків у вихованні обдарованої дитини в сім'ї

Повага до бажання дітей самостійно працювати

Надання дитині свободи вибору

Створення умов для конкретного втілення творчої ідеї

Заохочення обдарованої дитини

Розвиток цікавості, допитливості, кмітливості, інтелекту й формування пізнавальних інтересів.

Мати творчий особистий світогляд.

Взаємозв'язок сім'ї і навчального закладу.

Виховання культури мовлення.

Організація різноманітних ігор, вікторин, розгадування і складання кросвордів, чайнвордів, ребусів.

Надання авторитетної допомоги.

Терпимість до безладдя.

Здібність до самоаналізу.

Знання психологічних особливостей обдарованої дитини. Розуміння їхніх потреб та інтересів.

Володіння почуттям гумору.

Застосування форм і методів народної педагогіки.

Створення затишних і безпечних умов для розвитку.


Засоби мотивації до навчання


/Files/images/780-x-216-баннер-ЯМП-на-сайт-МЮ.jpg

«Я МАЮ ПРАВО!»: ЗНАТИ З ДИТИНСТВА

Для всіх і кожного, незалежно від віку, важливими є поняття «право». Саме тому Міністерство юстиції України здійснює велику правопросвітницьку роботу, об’єднану у проект «Я МАЮ ПРАВО!». У ньому – кілька напрямів, усі вони важливі, адже навчають, як захистити свої права. Важливо, що серед іншого, держава не забула і про найменших громадян, яким з дитинства варто знати основу основ про права. Отож, вивчайте і знайте, щоб Україна міцніла правом, а ви виростали достойним поколінням: успішним, сильним, патріотичним.

Більше інформації на сайті http://pravo.minjust.gov.ua/


ЗНАЙ: ТИ НЕ ОДИН! РАЗОМ ПОДОЛАЄМО БУЛІНГ!

/Files/images/stopbullying.jpg У шкільному житті, сповненому новими знаннями і цікавими подіями, виникають ситуації приниження чи знущання з однокласників, молодших школярів. Ця проблема у всьому світі має назву «булінг», її потрібно вирішувати усім дорослим.

За інформацією Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), із булінгом у колі однолітків в Україні стикалися близько 67% дітей. Причому, найбільш вразливими до булінгу є сором'язливі, зі зразковою поведінкою діти, а також діти, які, в силу різних життєвих обставин, «замкнуті в собі», закриті для спілкування.

Міністерство юстиції України розпочало активну інформаційну роботу #СтопБулінг, адже діти мають право на безпечне дитинство.

Буклет "Булінг"


МІСЬКИЙ КОНКУРС ПАМ'ЯТОК "STOP BYLLING"

/Files/images/СТОП БУЛІНГ 2021.jpg


Педагогічне кредо: "Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом" (Л.Костенко)

Науково-методична проблема - "Розвиток особистості вихованців у позашкільному закладі"

Мета впровадження досвіду:

- формування і розвиток психологічної готовності гуртківців до участі в конкурсах та змаганнях;

- розвиток навиків спілкування з різними людьми, усвідомлення своїх потреб, бажань, можливостей, особливостей, розвиток емоційної сфери, профілактика дезадаптації та реалізація вихованців у гуртку.





Тренінг "Упевнене поводження"

16 лютого 2017 рокуу конференц-залі Роменської МАН відбулися тренувальні збори учасників ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України

Керівник наукової секції «Психологія» Макаренко Н.М. провела тренінг «Упевнене поводження».

Мета: формувати вміння увсідомлювати важливість прийняття свого "Я" з усіма достоїнствами та недоліками, виховувати в учнів розуміння того, що багато залежить від їх особистої поведінки.

В процесі заняття кожному учаснику була надана можливість виявити свої звичні моделі поведінки, навчитися нейтралізовувати власні сумніви і страхи, справлятися з хвилюванням і тривогою за допомогою різних методів. Окремий блок вправ був присвячений знайомству з собою, розкриттю власних якостей та усвідомленню себе в цьому світі.

На тренінгу слухачі Роменської міської МАН навчилися висловлювати свої почуття, розуміти і приймати себе і свій досвід, вірити в себе і в свої здібності, використовувати свої права та вчитися їх відстоювати, при бажанні говорити «ні», позбавлятися залежності від чужої думки і зайвої самокритики та робити те, що хочемо ми, а не те, чого хочуть інші.


Техніки

Кiлькiсть переглядiв: 703

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.